Stručni aktiv nastavnika i profesora historije
U Pedagoškom zavodu Mostar, 19.01. 2018. stručna savjetnica za historiju Aida Kovačević, prof., održala je sastanke Stručnog aktiva nastavnika historije i Stručnog aktiva profesora historije na kojima je prisustvovalo 39 nastavnika i profesora. Nastavnicima su prezentirani rezultati analize nastave historije u osnovnim školama, provedene u periodu od marta do oktobra 2017. godine. Prethodna analiza napravljena je u okviru projekta „Historija za budućnost kroz obrazovanje ka pomirenju“ 2011. godine, za potrebe rada Odbora za reformu nastave historije. Nakon završetka projekta, dokumenti koje je izradio Odbor (Ishodi učenja za historiju od 6. do 9. razreda, Mapa ulaznih i izlaznih standarda učeničkih postignuća i Preporuke nadležnim ministarstvima obrazovanja i pedagoškim zavodima u Bosni i Hercegovini) službeno su predati obrazovnim vlastima Bosne i Hercegovine 2014. Agenciji za predškolsko, osnovno i srednje obrazovanje nastavila je rad na Ishodima učenja i 2016. objavljen je dokument Zajednička jezgra nastavnih planova i programa za historiju definirana na ishodima učenja Cilj analize nastave historije bio je da se utvrdi trenutno stanje i definiraju potrebe nastavnika. Za potrebe istraživanja obavljena su 24 užestručna uvida u rad nastavnika historije, koji rade u 14 osnovnih škola Hercegovačko-neretvanskog kantona, te pregledana odgovarajuća dokumentacija. Analizirano je sedam oblasti rada nastavnika definiranih Standardima zanimanja i utvrđeno je da nastavnici imaju brojne poteškoće u svim područjima rada. Definirane su potrebe nastavnika da bi ostvarili osnovne standarde:Okvirni nastavni plan i program potrebno je razviti u skladu sa zahtjevima reforme, na način koji osigurava horizontalnu i vertikalnu prohodnost u obrazovanju,Pedagošku dokumentaciju treba uskladiti sa zahtjevima Standrda,Nastavnicima je potrebana sistemska podrška, „Katalog obuke“ koji će im omogućiti profesionalni razvoj u različitim područjima rada, Udžbenici historije trebaju biti opremljeni različitim vrstama didaktički oblikovanih izvora na način koji omogućava multiperspektivan pristup učenju,Nastavnici trebaju imati jednake uslove za rad, kabinete opremljene savremenim didaktičkim sredstvima, dostupne različite izvore znanja koje mogu ponuditi učenicima ( historijske karte, dokumentarne filmove, hronike , ljetopisi, monografije…),Inicijalno obrazovanje nastavnika, na fakultetima treba uskladiti sa zahtjevima savremene nastave historije i standardima što je navedeno i u Preporukama Odbora.