Pedagoški zavod Mostar

Pedagogical institute Mostar

Blog

AKTIV NASTAVNIKA/PROFESORA ISLAMSKE VJERONAUKE

Sastanak Aktiva nastavnika i profesora islamske vjeronauke osnovnih i srednjih škola u HNK

održan je dana 27. 8. 2025. godine u prostorijama Druge gimnazije Mostar.

Tokom prvog dijela sastanka radilo se na analizi implementacije nastavnog programa na bosanskom jeziku za devetogodišnji  osnovni odgoj i obrazovanje u toku 2024/2025. školske godine.

Potom je predstavljena analiza implementacije kriterija vrednovanja u nastavi islamske vjeronauke  koju je pripremijo i prezentovao  stručni savjetnik Pedagoškog zavoda Mostar dr. sc. Ahmed Husić. Potom je uslijedila diskusija tokom koje je ukazano je na pozitivno iskustvu  u području planiranja i pripremanja nastavnog procesa:

  • sve aktivnosti vezane za realizaciju nastave bile su pažljivo i pravovremeno planirane, uz jasno definisane ciljeve i očekivane ishode učenja,
  • u procesu pripreme korištene su različite metode rada,
  • didaktička sredstva i udžbenici bili su dostupni i korišteni u skladu s ciljevima časa,
  • iskustva i izazovi s kojima smo se susretali ukazuju na potrebu za dodatnom fleksibilnošću u planiranju, kao i na važnost diferenciranog pristupa učenicima različitih sposobnosti i potreba.

Na sastanku su na nivou Aktiva nastavnika islamske vjeronauke dogovoreni kriteriji ocjenjivanja, s tim da će nastavnici tokom  primjene kriterija u ovoj školskoj godini unapređivati navedene kriterije ukoliko se za to ukaže potreba.

I najzad, nastavnice Amra Pintul i Elvedina Kazazić prisutnim kolegama prezentovale su radove iz nastavnih praksi, pri čemu su ukazale na mogućnost da se pozitivna iskustva nastala u nastavi islamske vjeronauke prezentuju široj javnosti kroz konferencije i druge oblike obraćanja u javnom prostoru, organizovanom različitim povodima.

 AKTIV STRUČNIH SARADNIKA SREDNJIH ŠKOLA

Na sastanku Stručnog aktiva stručnih saradnika srednjih škola, koji je održan u JU Druga Gimnazija Mostar  bilo je prisutno 14 stručnih saradnika srednjih škola  (psiholozi, pedagozi, socijalni radnici).

U prvom dijelu sastanka dat je osvrt na  prethodnu školsku godinu, tako da su učesnici istakli ključne izazove i postignuća u radu s učenicima, roditeljima i nastavnicima. Poseban akcenat stavljen je na:

  • povećanu potrebu za individualnim savjetovanjem učenika,
  • uspješnu realizaciju preventivnih radionica kao i potrebu za nastavkom pomenutih radionica,
  • otežanu saradnju s roditeljima tokom školskih kriznih situacija u pojedinim školama,
  • potrebu za boljom koordinacijom između stručnih saradnika i nastavnog osoblja.

U nastavku je analiziran početak nove školske godine, uz identifikaciju trenutnih potreba u radu s učenicima:

  • veći broj učenika s izraženim emocionalnim teškoćama,
  • povećan broj zahtjeva nastavnika za razgovore sa stručnim saradnicima,
  • potreba za organizovanjem tematskih radionica na teme stresa, motivacije i međuvršnjačkih odnosa,
  • edukacije.

Potom je urađena edukativna radionica na temu  – “PREPOZNAVANJE VRSTA I SIMPTOMA OVISNOSTI KOD ADOLESCENATA I RAD SA RODITELJIMA IZ SISTEMSKE PERSPEKTIVE”

Na kraju su uslijedili zaključci i preporuke koji se odnose na potrebu za organizovanjem dodatnih edukacija na srodne teme (npr. emocionalna pismenost, vršnjačko nasilje, rad sa porodicama), te je istaknut značaj redovnog održavanja  sastanaka stručnih aktiva i razmjena iskustava među saradnicima.

AKTIV NASTAVNIKA TEHNIČKE KULTURE I INFORMATIKE

29. 8. 2025. godine u organizaciji Pedagoškog zavoda Mostar održan je sastanak Stručnog aktiva nastavnika tehničke kulture i informatike. U prvom dijelu sastanka, na kojemu je bio prisuatn 21 nastavnik, predstavljeni su rezultati analize pod nazivom “Povratna informacija o implementaciji Nastavnog programa na bosanskom jeziku za devetogodišnji osnovni odgoj i obrazovanje (period: septembar 2024. godine – juni 2025. godine)” vezano za nastavne predmete Informatika i Tehnička kultura.

Tokom drugog dijela sastanka predstavljen je rad nastavnika: Azre Cokić Hasić, Mihrete Kaminić i Vejsila Sarajlica pod nazivom “Korištenje alata vještačke inteligencije u obrazovanju učenika osnovne škole”.

Potom je slijedila analiza programskih sadržaja nastavanog predmeta Informatika, koju je uradio na nivou Stručnog aktiva u Osnovnoj školi “Suljo Čilić” u Jablanici, nastavnik Adis Pirija, magistar kulture življenja i tehničkog odgoja sa informatikom, sa drugim članovima aktiva. Pomenuti nastavni program je tokom eksperimentalne primjene u školskoj 2024/25. godine primjenjivan. Nastavnik Adis Pirija je predstavio i kriterije ocjenjivanja u skladu sa nastavnim programom za predmet Informatika.

Nastavnica Mihreta Kaminić je prisutne upoznala o dobivenim povratnim informacijama vezano za kriterije ocjenjivanja iz nastavnog predmeta Tehnička kultura.

Zaključci sa održanog sastanka su dostavljeni nastavnicima na njihove mail adrese.

Na sastanku je bila prisutna direktorica Pedagoškog zavoda Mostar dr. sc. Enisa Gološ.

AKTIV STRUČNIH SARADNIKA OSNOVNIH ŠKOLA

Stručni aktiv za stručne saradnike je realizovan 28.8.2025. godine, u prostorijama JU Druge gimnazije U Mostaru. Na radionici je bilo prisutno 18 stručnih saradnika. Stručni aktiv su vodile zaposlenice Pedagoškog zavoda Edna Haznadarević i Meliha Spahić.

Ciljevi radionice:

  • Predstavljanje i analiza dostavljenih rezultata iz prethodnog perioda.
  • Razumijevanje osnovnih elemenata nastavnog procesa koji se mogu pratiti i evaluirati te usaglašavanje načina praćenja.
  • Razmjena primjera dobre prakse među nastavnicima i stručnim saradnicima iz prethodnog perioda.
  • Osnaživanje timske saradnje u planiranju, realizaciji i analizi nastave.
  • Definisanje konkretnih preporuka za unapređenje nastavnog rada za sljedeću nastavnu godinu kroz analizu i prijedlog aktivnosti za razvojni cilj unutar Godišnjeg programa rada škole.

Radionica je omogućila učesnicima da objektivno sagledaju nastavnu praksu kroz refleksiju i konstruktivne prijedloge.

Identifikovani su izazovi u nastavnoj praksi, ali i konkretni koraci za njihovo prevazilaženje za probleme na koje imamo uticaj.

Poseban značaj je dat timskom radu i međusobnoj podršci među nastavnicima.

Preporučeno je da se ovakav vid stručnog usavršavanja nastavi, sa posebnim fokusom na razmjenu konkretnih iskustava i alata koji se mogu primijeniti u učionici.

Predložene su i aktivnosti za naredni period, a sve u cilju kvalitetnijeg nastavnog procesa.

AKTIVI PROFESORA MAŠINSKE I SAOBRAĆAJNE GRUPE PREDMETA

27. 8. 2025. godine u prostorijama Druge gimnazije Mostar MA mašinstva Kenan Bralj, stručni savjetnik mašinske grupe predmeta u saradnji sa Amrom Sirko – profesoricom mašinske grupe predmeta i Smajom Lizde – profesorom saobraćajne grupe predmeta održao je sastanak stručnih aktiva profesora mašinske i saobraćajne grupe predmeta.

Na sastanku je bilo prisutno 12 profesora.

Tokom sastanka predstavljena je tema “Osiguranje koherentnosti u planiranju nastavnih priprema” a potom je slijedila refleksija kao i predstavljanje standarda postignuća.

Na kraju sastanka zaključeno je da će se u narednom periodu rad stručnih aktiva usmjeriti na razvoj standarda postignuća učenika i kriterija vrednovanja. Predložene je i da na slijedećem aktivu bude obrađena tema “Učenje i podučavanje kroz savremene strategije i tehnike“.

 SASTANAK STRUČNOG AKTIVA PROFESORA MATEMATIKE

U srijedu, 27. 8. 2025. godine u prostorijama Druge gimnazije u Mostaru održan je sastanak Stručnog aktiva profesora matematike. Sastanku je prisustvovalo je 16 profesora zaposlenih u sedam srednjih škola sa područja HNK.

Tema sastanka: Planiranje i programiranje u skladu sa ishodima učenja

Cilj sastanka, odnosno obuke bio je osnažiti profesore da povežu nastavne programe, sadržaje, metode i vrednovanje sa jasno definisanim ishodima učenja. Poseban naglasak stavljen je na razvoj sposobnosti za kreiranje kvalitetnih planova nastave na godišnjem, mjesečnom i dnevnom nivou, povećanje efikasnosti i fokusiranost na ishode, što vodi ka boljim rezultatima učenika.

Realizacija:

Stručni savjetnik za matematiku Benjamin Zerem, prof. temu je pripremio i realizirao kroz dva segmenta:

  1. Uvodni dio – učesnici su upoznati sa ciljevima obuke, metodologijom rada, pojmovima planiranja i programiranja, razlikama između njih, ulogom ishoda učenja, te dokumentima i primjerima koji se koriste u nastavnoj praksi.
  2. Radionica – profesori su podijeljeni u tri grupe i nakon izbora teme časa na svojim radnim listićima su predstavili planiranje i programiranje, definisali su ishode učenja i pripreme toka časa sa primjerima zadataka. Svoje ideje zapisivali su u radne listove, a zatim objedinjavali u grupne plakate koje su prezentirali. Nakon prezentacija vođena je diskusija radi razmjene iskustava i stavova. Iskustva kolega i savjeti stručnog savjetnika pokazali su se posebno korisnim za mlađe profesore.

Profesori su na kraju radionice u refleksiji zapisali svoja zapažanja, a potom ispunili evaluacijske listiće. U njima su dali mišljenje o organizaciji radionice, naveli šta su naučili ili osvježili, šta će moći primijeniti u nastavi, istakli najkorisnije dijelove radionice te dali prijedloge za unapređenje.

SASTANAK STRUČNIH AKTIVA NASTAVNIKA MATEMATIKE I FIZIKE

U organizaciji Pedagoškog zavoda u ponedjeljak, 25. 8. 2025. i utorak, 26. 8. 2025. godine održani su sastanci Stručnih aktiva nastavnika matematike i fizike u prostorijama Druge gimnazije u Mostaru. Sastanke je pripremio i vodio stručni savjetnik za matematiku Benjamin Zerem, prof.

Na sastancima je prisustvovalo ukupno 40 nastavnika iz 19 osnovnih škola.

Teme sastanaka:

  1. Kriteriji ocjenjivanja u nastavi matematike za učenike od VI do IX razreda.
  2. Kriteriji ocjenjivanja u nastavi fizike za učenike VIII i IX razreda.
  3. Analiza realizacije Nastavnog plana za predmet Matematika u školskoj 2024/25. godini.
  4. Analiza realizacije Nastavnog plana za predmet Fizika u školskoj 2024/25. godini.

Dokument „Kriteriji ocjenjivanja u nastavi matematike“ prezentirala je nastavnica Mediha Čolakhodžić. Nakon diskusije dogovoreno je izmijena nekoliko kriterija, nakon čega će dokument biti završen.

Temu „Kriteriji ocjenjivanja u nastavi fizike“ izložila je nastavnica Elvedina Krhan. Nakon duže rasprave zaključeno je da je potrebno izvršiti odgovarajuće izmjene i sažimanje kriterija, te je formirana radna grupa koja će nastaviti s radom i finalizirati dokument. Koordinaciju će obaviti nastavnica Krhan uz podršku stručnog savjetnika prof. Zerema.

Analizu realizacije Nastavnog plana za matematiku u školskoj 2024/25. godini pripremio je i prezentirao stručni savjetnik za matematiku Benjamin Zerem. Analiza je obuhvatila pet segmenata: planiranje i pripremanje nastavnog procesa, realizaciju nastavnog procesa, formativno praćenje učenika, vremenski okvir te ostvarene ishode učenja. Nastavnici su pozitivno ocijenili ovu analizu, posebno zbog preporuka koje mogu doprinijeti unapređenju rada.

Analizu realizacije Nastavnog plana za fiziku, za gore navedene segmente, prezentirale su nastavnice Amira Džambas i Elvedina Krhan, a na osnovu šire analize koju je pripremio stručni savjetnik Zerem.

Zaključeno je da će svi dokumenti – kriteriji ocjenjivanja i analize za oba predmeta – nakon finalizacije biti poslani nastavnicima na e-mail adrese.

STRUČNI AKTIVI NASTAVNIKA RAZREDNE NASTAVE

U periodu od 20. do 26. augusta 2025. godine u prostorijama Druge gimnazije Mostar, a u organizaciji Pedagoškog zavoda Mostar  realizovani su jednodnevni sastanci stručnih aktiva nastavnika/ca razredne nastave. Sastancima i edukaciji prisustvovali su predsjednici ili predstavnici stručnih aktiva od prvog do petog razreda iz osnovnih škola sa područja HNK-a koje nastavni proces realizuju na bosanskom jeziku, njih 138. Cjelokupan proces edukacije pripremile su i realizovale zaposlenice Zavoda Meliha Spahić i Edna Haznadarević, te spoljne saradnice Adnela Tihak i Senija Kukuruzović.

Teme koje su realizovane tokom sastanaka stručnih aktiva:

  1. Analiza implementacije Nastavnog programa na bosanskom jeziku za devetogodišnji osnovni odgoj i obrazovanje tokom 2024/25. nastavne godine:
  2. planiranje i realizacija nastavnog procesa
  3. formativno praćenje napredovanja i postignuća učenika
  4. kriteriji ocjenjivanja učeničkih postignuća
  5. Uvod u metodologiju usmjerenu na dijete

Teme su svojim sadržajem kontekstualizirane i prilagođene svakom razredu pojedinačno.

AKTIV PROFESORA BOSANSKOG JEZIKA I KNJIŽEVNOSTI

U organizaciji Pedagoškog zavoda Mostar,  22. 8. 2025. godine, u prostorijama Druge gimnazije Mostar održan je sastanak Stručnog aktiva profesora bosanskog jezika i književnosti. Samu organizaciju i realizaciju sastanka osmislila je i realizovala stručna savjetnica mr. sc. Aida Džiho. Sastanku je prisustvovalo 17 profesora zaposlenih u srednjim školama Hercegovačko-neretvanskog kantona.

Tokom sastanka održano je predavanje na temu Nastava zasnovana na ishodima učenja, u okviru kojeg je predstavljen savremeni pristup nastavi književnosti koji podrazumijeva povezanost ishoda učenja, metoda i strategija rada te praćenja i vrednovanja učeničkih postignuća.

AKTIV NASTAVNIKA BOSANSKOG JEZIKA I KNJIŽEVNOSTI

U organizaciji Pedagoškog zavoda Mostar održan je sastanak Stručnog aktiva nastavnika bosanskog jezika i književnosti. Samu organizaciju i realizaciju sastanka osmislila je i realizovala stručna savjetnica mr. sc. Aida Džiho uz podršku tokom prvog dana sastanka vanjske saradnice Amele Kozić, MA, koja je imala zadatak da učestvuje u realizaciji zadatka vezanog za kriterije učeničkih postignuća. Sastanku je prisustvovalo 39 nastavnika bosanskog jezika i književnosti, a rad je organizovan u dvije grupe:

  • prva grupa (21 član), 20. 8. 2025. godine sa početkom u 9 sati u Drugoj gimnaziji Mostar
  • druga grupa (18 članova), 21. 8. 2025. godine sa početkom u 9 sati u Drugoj gimnaziji Mostar

Obje grupe su prvi dio sastanka posvetile analizi kriterija ocjenjivanja u nastavi bosanskog jezika i književnosti koji su primjenjivani u školskoj 2024/25. godini. Tokom primjene kriterija uočeno je da su potrebna manja prilagođavanja u šestom i osmom razredu što je i prilagođeno na ovom sastanku.

Nastavnici su zaključili da su kriteriji ocjenjivanja konkretni, realni, razumljivi, primjenjivi, usmjereni na ishode učenja te da olakšavaju i čine objektivnijim proces praćenja i vrednovanja učeničkih postignuća.

U drugom dijelu sastanka realizovano je stručno usavršavanje (predavanje i radionica) na temu Vrednovanje u nastavni bosanskog jezika i književnosti.

Odaberite jezik »